ZASADY I IDEA RECORD STORE DAY

Święto RSD obchodzone jest na świecie od 20 lat. Nad organizacją czuwa International Record Store Day, którego Record Store Day w Polsce został częścią. Głównym organizatorem, który po roku rozmów uzyskał od amerykańskich właścicieli marki zgodę na organizację na polskim rynku jest warszawski sklep Winylowa. W tym roku, razem z Winylową, w Record Store Day weźmie udział 20 sklepów muzycznych w całej Polsce.

Aby być częścią Record Store Day należy spełnić kilka podstawowych warunków:
1. RSD to święto niezrzeszonych sklepów muzycznych. Trzeba zatem prowadzić działalność stacjonarną. Sklepy prowadzące jedynie sprzedaż online, sklepy sieciowe i hurtownie muzyczne nie mogą uczestniczyć w RSD.
2. Record Store Day to sprzedaż tytułów z oficjalnej listy RSD. Tytuły te są dostępne tylko przez sklepy zgłoszone wcześniej do RSD.
3. Sklepy nie mogą sprzedawać tytułów RSD przed Record Store Day, a także prowadzić sprzedaży online tytułów RSD przez pierwszy tydzień po Record Store Day.
4. Aby kupić wybrany tytuł RSD, klient musi fizycznie pojawić się w sklepie. Dlatego sklepy organizują tego dnia dodatkowe atrakcje: koncerty, odsłuchy i inne akcje.
5. Sklep może rozpocząć sprzedaż online dopiero następnej soboty po RSD (tzn. w nocy z soboty na niedzielę).

Główną ideą RSD jest zachęcanie do odwiedzenia małych niezależnych sklepów płytowych. To, co odróżnia je od sieciówek czy bezosobowej sprzedaży online jest bezpośredni kontakt z osobą, która zna się na muzyce, z którą można porozmawiać o
muzyce, płytach, sprzęcie, z którą można negocjować ceny. Cały ten background jest bardzo istotny dla osób, które rozwijają swoją pasję jaką są płyty winylowe. W dużej mierze, właśnie dzięki tysiącom takich sklepów na świecie, nośnik jakim jest płyta winylowa od lat znowu jest popularny. Dlatego, aby wspomóc takie sklepy, istnieje
Record Store Day. To właśnie przez niezależne sklepy odbywa się sprzedaż specjalnie tłoczonych płyt. Warto także wyraźnie podkreślać, że nie należy mylić Record Store Day z eventami polegającymi jedynie na sprzedaży lub wymianie używanych winyli. Tego rodzaju giełdy są potrzebne, ale nie jest to Record Store Day. W Polsce w ostatnich latach było dużo tego rodzaju eventów, które dodatkowo wykorzystywały nazwę RSD.
Dlatego niektórzy często mają jeszcze błędne wyobrażenie dotyczące Record Store Day. Naszym zadaniem jest m. in. odkłamanie tego wizerunku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *