Jak co roku, redakcja Pol’and’Rock Festival wprowadza nowe rozwiązania w obszarze digital marketingu, rozwija kolejne kanały komunikacji i dba o dobre relacje ze swoją społecznością. Cały festiwal, ze względu na światową pandemię, został przeniesiony do świata online, dlatego wprowadzenie zmian i rozwój dotychczasowych działań jest nieodzowną częścią tego procesu.
Nowością na Pol’and’Rock Festival będzie serwer na Discord, który ma stać się wirtualnym odpowiednikiem festiwalowego pola. To miejsce, gdzie sympatycy festynu będą mogli porozmawiać, poznać się, przybić piątkę i podzielić się wrażeniami podczas Najpiękniejszej Domówki Świata. Dzięki Mastercard będzie to miejsce pełne dobrej energii oraz wspaniałych konkursów, dlatego warto być na bieżąco z kanałem gospodarza.
– Tegoroczny Pol’and’Rock Festival stawia przed naszym zespołem pracowników i wolontariuszy nowe wyzwania. W tym roku współpracuje z nami ponad 50 osób, zarówno zdalnie, jak i z festiwalowego studio. Ze względu na pandemię musimy nauczyć się pracy zdalnej, ale dzięki wypracowanej przez lata dynamice pracy, jesteśmy gotowi na poszerzenie naszych horyzontów i liczymy, że dzięki naszemu doświadczeniu budowana od lat społeczność poczuje festiwalową atmosferę. – mówi Anna Jadwiga Orzech, Rzeczniczka Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.
Twitch to kolejne nowe narzędzie do komunikacji z festiwalową społecznością Najpiękniejszej Domówki Świata. Skoro Pol’and’Rock będzie w nowej formule transmisji online, oczywistą decyzją jest włączenie kolejnego kanału, który umożliwi większej ilości osób dotarcie na wydarzenie. Wybór był prosty – Twitch to jeden z najpopularniejszych serwisów streamingowych na świecie.
Kolejnym rozwiązaniem, które po raz pierwszy pojawi się na Pol’and’Rock Festival, są notyfikacje wysyłane ze strony internetowej polandrockfestival.pl do festiwalowiczów. Wchodząc na stronę polandrockfestival.pl, możesz wyrazić zgodę, aby otrzymywać notyfikacje. Są to krótkie, wyjątkowe wiadomości, takie, które rozumieją obserwatorzy i osoby będące częścią społeczności – znane powiedzenia, zabawne, kreatywne slogany. Push to opcja bardzo funkcjonalna, łatwo dostosowująca się do rozdzielczości różnych ekranów, a także niezbierająca żadnych danych (tj. adres e-mail czy numer telefonu) i niewysyłająca plików cookie.
Zeszłoroczna aplikacja Pol’and’Rock została pobrana aż 83 690 razy, dlatego ponownie jest częścią festiwalowej komunikacji z użytkownikami. W tym momencie aplikacja pobrana została już ponad 3000 razy. Po raz kolejny poprosiliśmy Najpiękniejszą Społeczność Świata, aby pomogła wybrać ikonę aplikacji i wybrana w głosowaniu na Facebook’u grafika wyróżnia ją na tle innych app-ek. Zespół redakcji internetowej planuje niespodzianki w formie kreatywnych notyfikacji, przestrzeń do dodania swoich ulubionych koncertów, Mapę Domówek, oferty Play, tutorial jak przygotować się do transmisji na Youtube oraz przekierowanie do naszego serwera na Discord.
W aplikacji będzie można:
- kupić festiwalowe gadżety w Siemashopie,
- poznać festiwalowy rozkład spotkań ASP i koncertów,
- dowiedzieć się najważniejszych informacji na temat organizacji Najpiękniejszej Domówki Świata,
- poznać partnerów festiwalu.
Muzyczne przygotowania na Spotify
Warto również wspomnieć o specjalnie przygotowanej playliście w serwisie Spotify. Oficjalny profil Pol’and’Rock Festival obserwuje już ponad 3100 użytkowników, a kanał działa już od 7 lat. W katalogu znajdziemy muzykę, która towarzyszyła festiwalom, Finałom WOŚP oraz Eliminacjom do poprzednich edycji wydarzenia. To miejsce zarówno dla poszukiwaczy nowych dźwięków, jak i fanów znanych szlagierów. Każdy znajdzie coś dla siebie i jest to świetny sposób, aby poczuć festiwalowy klimat jeszcze przed wydarzeniem.
Na playliście Najpiękniejszej Domówki Świata dodane zostały wszystkie zespoły tegorocznego line-upu Pol’and’Rock, dlatego warto tam zaglądać i obserwować muzyczne propozycje, jakie pokazuje festiwal.