Ruszyło Radio 357

We wtorek po trzech miesiącach od ogłoszenia zbiórki internetowe Radio 357 rozpoczęło regularną emisję. – Zaczyna się Radio 357 – tymi słowami przywitali słuchaczy Marcin Łukawski i Krystian Hanke. Aby uruchomić pełną wersję – jak zapewniają twórcy rozgłośni – będą potrzebować mniej niż trzy miesiące. Moduł podcastowy może wystartować jeszcze w styczniu, redakcja zapowiada też nowe nazwiska w zespole.

Radio to magia, która nas do siebie zbliża. Radio to ludzie, którzy lubią ze sobą być i pracować, a tworzona przez nich atmosfera przyciąga do radia słuchaczy. 5 stycznia, dokładnie 3 miesiące po starcie zbiórki rusza Radio 357.

Radio 357 tworzone jest przez zespół dziennikarzy, który fanom radia jest doskonale znany. Jak się robi znane, a jednocześnie nowe radio?

– Weźmy za przykład nasz „Ranek”. To audycja, którą Słuchacze znają i jaką, wierzymy w to, lubili. Z tymi samymi głosami, punktami programu, poczuciem humoru i delikatną złośliwością w stosownych momentach oraz z takim samym udziałem Słuchaczy – mówi Marcin Łukawski, prowadzący – Będzie “Tatowanie”, kosmiczne odpowiedzi, kalendarzowe podróże w czasie i oczywiście reporterskie spoglądanie na naszą codzienność. Jednocześnie brak bloków reklamowych daje nam sporo czasu na niespodziewane “wybryki”, które pewnie zaskoczą i Państwa, i nas samych… A technologia i internet pozwalają wykorzystywać nowe pomysły praktycznie bez ograniczeń.

Zbiórka Patronite

Radio 357 powstało w ciągu raptem trzech miesięcy i jest tworzone w oparciu o społecznościową zbiórkę w serwisie Patronite. W ciągu tak krótkiego czasu udało się zebrać ponad milion złotych oraz 435 tys. zł deklaracji comiesięcznych wpłat (czyli subskrypcji), pozwalających na uruchomienie tak zwanego Radia 0.9. W tym wariancie dziennikarze proponują stałe pasma oraz autorskie audycje muzyczne i kulturalne. W ostatnim czasie, szczególnie po serii testowych audycji w świąteczno-noworocznym klimacie, zbiórka na Patronite znacząco przyspieszyła. Dzięki temu startujące radio będzie mogło nadawać 24 godziny na dobę. 

Radio 357 będzie “młodsze” w swoim charakterze niż poprzednie miejsce pracy naszych dziennikarzy.

– Przede wszystkim otworzymy się na młodszą muzykę – pojawi się elektronika, hip-hop, ciekawe brzmienia z różnych gatunków spoza mainstreamu. Internet zresztą narzuca odmłodzenie, choćby przez formę podcastów, interakcji ze słuchaczami – mówi Katarzyna Pruchnicka. – Rozluźnimy krawat. Nie stanie się to od zaraz, bo do “odmłodzenia” musimy przywyknąć sami, oraz przekonać słuchaczy, ale się stanie.

W miarę zbierania kolejnych środków, płynnie będą dochodziły elementy pełnowymiarowej całodobowej stacji, z serwisami, reportażami i licznymi, prowadzonymi przez ekspertów w swych dziedzinach, audycjami autorskimi. Od 5 stycznia audycje wypełnią dzienną część ramówki (od 10 do 14 godzin dziennie), a w nocy nadawana będzie muzyka wybierana przez redakcję muzyczną.

– Nasi słuchacze mają realny wpływ na zawartość anteny, a ich głosy pojawiają się na żywo i bez żadnej cenzury bardzo często. Będziemy również nadawać z różnych miejsc – księgarni, teatrów, parków, festiwali, innych miast. „Będziemy wśród słuchaczy” rozumiemy literalnie – mówi Tomek Michniewicz.

 

– Start Radia 357 jest dla mnie jak powrót do domu z dalekiej i przygnębiającej podróży. Nadal nie mogę uwierzyć, że to się dzieje – mówi Halina Wachowicz. 

Nowoczesne radio z najlepszymi tradycjami

Radio 357 to nowoczesny, multimedialny projekt radiowo-internetowy, pełny rozwiązań pozwalających na dopasowanie treści do potrzeb słuchaczy. To znaczy szeroki wybór podcastów, dostęp do aktualności i aktywny współudział Patronów w tworzeniu anteny poprzez media społecznościowe.

Społecznościowy charakter ma również odzwierciedlenie w źródłach finansowania – jednym z filarów modelu biznesowego jest zbiórka na Patronite, która pozwala Patronom nie tylko stać się faktycznymi współtwórcami radia, ale również w niektórych kwestiach współdecydować o jego charakterze i kierunku rozwoju. Drugim filarem jest współpraca z markami na zasadach komercyjnych. 

– Naszych partnerów biznesowych traktujemy, jak na partnerów przystało – po partnersku. Nie jak bankomat, lecz budowniczego radia – i tego również od nich oczekujemy – mówi Paweł Sołtys. – Marki świadome wartości, jakie niesie jakościowe dziennikarstwo i widzące potencjał w społeczności Radia 357 mogą z nami tworzyć to, na czym im samym również zależy. To może być idea, produkt lub styl życia – pełna dowolność. A możliwości współpracy mamy bardzo wiele.

Radio 357 na dziś tworzą: Marek Niedźwiecki, Katarzyna Borowiecka, Katarzyna Pruchnicka, Krystian Hanke, Katarzyna Kłosińska, Kuba Strzyczkowski, Michał Gąsiorowski, Marcin Łukawski, Piotr Stelmach, Ernest Zozuń, Paweł Sołtys, Patrycjusz Wyżga, Michał Olszański, Tomek Michniewicz, Marcin Cichoński, Agnieszka Szwajgier, Anna Dudzińska, Agnieszka Obszańska, Tomasz Gorazdowski, Ernest Zozuń, Marta Malinowska, Aleksandra Budka, Marek Brzeziński, Łukasz Błąd, Tomasz Rożek, Filip Jaślar, Łukasz Błąd, Gabi Darmetko, Iza Woźniak, Daniel Wyszogrodzki, Krzysztof Szubzda, Roma Leszczyńska, Tomasz Jeleński oraz Halina Wachowicz.

Radio 357 zapowiada, że kolejne osoby dołączą do składu niebawem.

zdjęcia: Darek Kawka

Wiadomo, że w pierwszym dniu nadawania o godz. 6.30 pojawi się audycja „Poranek inny niż wszystkie” prowadzona przez Marcina Łukawskiego z udziałem Krystiana Hanke i Tomasza Rożka. 
9.30-12.00 – „Kieruj się na południe”, program Marka Niedźwieckiego. 
12.00 – „Co Państwo na to?” Kuby Strzyczkowskiego, zaś godzinę później nadana zostanie „Wersja polska”, czyli audycja prezentująca muzykę polskich wykonawców.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *