– Nie jest możliwe, aby w taki festiwal jak ROCK NA BAGNIE zorganizować z dwustu pięćdziesięcioma osobami niezaszczepionymi, dlatego podjęliśmy decyzję o wpuszczeniu tylko osób zaszepionych i niektórych ozdrowieńców, mówi Jacek Żędzian, dyrektor imprezy.
ROCK NA BAGNIE odbędzie się w dnia 2 i 3 lipca w Goniądzu na Podlasiu. Gwiazdami będą Pidżama Porno, Armia, Tribute To Kelner.
Na naszą decyzję miała też wpływ ankieta przeprowadzona kilka dni temu na fejsbukowym profilu festiwalu, w której 70 procent publiczności zdecydowała, że chce się zaszczepić i wziąć udział w imprezie.
Oto oświadczenie Jacka Żędziana, który tłumaczy tę decyzję:
– Nie jest możliwe, aby taki festiwal, jak Rock na Bagnie zorganizować z 250-cioma niezaszczepionymi osobami. Dlaczego? Sprzedając karnety nie pytaliśmy ludzi, czy są zaszczepieni, bo wiele z nich zostało kupionych jeszcze rok temu, gdy nie wiedzieliśmy, że dopadnie nas pandemia. I wyobraźmy sobie sytuację, gdy na festiwal przyjedzie 2500 osób niezaszczepionych. W jaki sposób mamy z nich wybrać te 250? Co zrobią pozostali? Grzecznie rozjadą się do domów? Nie, powstanie ogromne zamieszanie i jeszcze większe zagrożenie epidemiologiczne w miasteczku, w którym obecnie nie ma zakażeń. Zaczną się żądania zwrotu pieniędzy, próby wdzierania się na teren festiwalu, straszenie sądem, a może nawet zamieszki. Takiego scenariusza nie chce żaden organizator, a tym bardziej taki jak my, robiący festiwal z pasji i po godzinach. Niektórzy zarzucają nam, że segregujemy ludzi, ale taka segregacja miałaby miejsce właśnie w przypadku gdybyśmy mieli wybrać te 250 niezaszczepionych osób.
Są też inne mankamenty, nad którymi niewielu uczestników się zastanawia, jak choćby umowa z firmą cateringową, którą podpisaliśmy jeszcze w październiku. Okazuje się, że według przepisów, przy wpuszczeniu tych 250-ciu osób niezaszczepionych catering nie mógłby działać! A obowiązek noszenia maseczek? Niech ktoś mi wytłumaczy, jak skłonić kogoś stawiającego opór do jej założenia?
Mogliśmy odwołać festiwal, ale uważamy, że skoro jest możliwa przynajmniej namiastka powrotu do normalności, to dlaczego z niej nie skorzystać.
Tyle Jacek Żędzian.
W festiwalu będą mogli uczestniczyć też ozdrowieńcy, ale Sanepid zezwala tylko na tych, którym od wyzdrowienia nie minęło pół roku.
Bilety i karnety można zwracać do końca czerwca. Szczegóły znajdziecie na stronie festiwalu: www.rocknabagnie.pl
Kogo możecie usłyszeć i zobaczyć w tym roku na Podlasiu?
Niestety swoje występy musiały odwołać zespołu zagraniczne, więc nie zobaczymy angielskich muzyków z UK Subs oraz Alvina Gibbsa i jego Disobendient Servants (oba zespoły przełożyły swoje wyjazdy o rok i spodziewamy się ich przyjazdu na Rock Na Bagnie 2022), niemieckiego Fleichwolf, białoruskich Dzeciuków. Oto rozpiska dwóch dni festiwalu:
2 lipca 2021
14.00-14.35 – BLUE HANGOVER
14.35-15.20 – MARNE SZANSE
15.20-16.05 – POWER OF LOVE
16.05-16.50 – CRIMINAL TANGO
16.50-17.45 – PODWÓRKOWI CHULIGANI
17.45-18.50 – ANKH
18.50-20.20 – KONIEC ŚWIATA
20.20-21.20 – THE ANALOGS
21.20-22.50 – SEXBOMBA
22.50-00.20 – BIELIZNA
3 lipca 2021
14.00-14.30 – MORON’S MORONS
14.30-15.10 – MAMUSIU RATUJ
15.10-15.50 – ZIMNA WOJNA
15.50-16.30 – ST.OMER
16.30-17.20 – KMKZ
17.20-18.10 – BLACK FLOWER
18.10-19.10 – CELA NR 3
19.10-20.40 – PIDŻAMA PORNO
20.40-22.10 – ARMIA – 30 lat płyty Legenda
22.10-23.40 – DEUTER -TRIBUTE TO KELNER
Karnety są jeszcze w sprzedaży. Do 25 czerwca można je kupić w cenie 130 zł. Są dostępne na platformie GoOut: https://goout.net/pl/rock-na-bagnie-2021/szvjvar/
Potem będą już tylko w Goniądzu i po 140 zł. Bilet na każdy z dni kosztuje 80 zł. Ze względów na przepisy, pole namiotowe będzie miało w tym roku mniejszą powierzchnię i zostanie otwarte w piątek 2 lipca rano. O tym, kto będzie mógł na nim się rozbić, zdecyduje kolejność przybycia. Polecamy też kontakt z mieszkańcami Goniądza i rozbijanie się u nich w ogródkach.
Przypominamy, że ROCK NA BAGNIE jest jedną z najważniejszych imprez Podlasia i w zeszłym roku zostaliśmy wyróżnieni Podlaską Marką 2020 w kategorii „Wydarzenie”, a gala finałowa odbyła się Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku.