Craft Recordings w hołdzie dla Billa Evansa

Craft Recordings uhonorowało dziedzictwo Billa Evansa unikalną kolekcją nagrań „Everybody Still Digs Bill Evans: A Career Retrospective (1956-1980)”. Pięciopłytowy zestaw deluxe przedstawia twórczość legendarnego pianisty jazzowego jako lidera i współlidera.

Kolekcja zawiera ponad 60 utworów, w tym nigdy wcześniej niepublikowany koncert z 1975 roku. (dostępny również jako album cyfrowy). Dodatkowo wydany zostanie album „On a Friday Evening, zawierający nowo odkryte nagranie koncertu w Vancouver jako samodzielny album dostępny jako 2LP, CD i w formacie cyfrowym.
Oba tytuły ukażą się 25 czerwca.
„Everybody Still Digs Bill Evans: A Career Retrospective (1956–1980)” obejmuje utwory z albumów nagranych dla wytwórni Riverside, Milestone, Fantasy, Verve, Warner Bros. i Elektra/Musician z gościnnym udziałem takich znakomitości jak Tony Bennett, Cannonball Adderley, Kenny Burrell, Stan Getz, Zoot Sims, Eddie Gomez, Shelly Manne czy Lee Konitz. Wyprodukowana przez Nicka Phillipsa, pięciopłytowa kolekcja została wydana w twardej okładce, zawierającej 48 stron zdjęć i opisów, a także nowe komentarze autorstwa pisarza, prezentera radiowego i laureata nagrody Grammy dziennikarza muzycznego, Neila Tessera, który przedstawia życie i karierę Evansa poprzez niedawne i archiwalne wywiady, a także dogłębną analizę utworów z kolekcji. Zestaw pięciu płyt dostępny również na platformach cyfrowych i streamingowych, „Everybody Still Digs Bill Evans” zawiera nowo zremasterowany brzmienie autorstwa zdobywcy nagrody Grammy, Paula Blakemore’a.
Większość muzycznej kompilacji z pięciopłytowej kolekcji pochodzi z nagrań tria Evansa, z którym wydał ponad 40 albumów. Na pierwszej i drugiej płycie znajdują się przekrój najciekawszych momentów tych wydawnictw, przy czym pierwsza płyta skupia się na sesjach nagraniowych Riverside. Nagrania te obejmują najwcześniejszy okres twórczości Evansa, kiedy artysta współpracował z Philly Joe Jonesem, Teddym Kotickiem, Paulem Chambersem i Samem Jonesem, z solidnym wsparciem muzycznym perkusisty Paula Motiona i basisty Scotta LaFaro, który zmarł tragicznie w 1961 roku, aż po nagrania trio z Chuckiem Israelsem i Larrym Bunkerem. Druga płyta skupia się na nagraniach tria Evansa od połowy lat 60., gdzie współpracował z takimi muzykami jak Eddie Gomez, Marty Morell, Eliot Zigmund, Gary Peacock, Jack DeJohnette, Joe LaBarbera czy Marc Johnson.
Solowe nagrania Evansa były również istotnym aspektem jego kariery, przynosząc mu dwie z siedmiu nagród Grammy (za „Conversations with Myself” z 1963 roku i „Alone” z 1968 roku). Trzecia płyta z kolekcji skupia się na solowej twórczości pianisty. Niektóre nagrania są naprawdę solo, podczas gdy inne wzbogacone są dodatkowymi śladami również nagrywanymi przez Evansa. Znajdują się tutaj niektóre z przełomowych utworów artysty, takie jak „Peace Piece” i „NYC’s No Lark”, a także jego kompozycja napisana dla syna „Letter to Evan” i skomponowany przez Milesa Davisa „Nardis”, w którym to Evans zagrał niezwykłe fortepianowe solo, tworząc całkowicie unikatową, swoją wersję utworu.
Czwarta płyta skupia się na współpracy Evansa bez jego tria. Najważniejsze z tych nagrań to słynny duet z legendarnym wokalistą Tonym Bennettem i gitarzystą Jimem Hallem, a także nagrania z pianistką i pisarką Marian McPartland, pochodzące z jej programu, który prowadziła w amerykańskim radio NPR. Ponadto na płycie znajdują się nagrania Evansa w kwartetach i kwintetach, gdzie artysta zagrał z tak cenionymi muzykami, jak Cannonball Adderley, Stan Getz, Freddie Hubbard, Toots Thielemans, Zoot Sims i Lee Konitz.
Na ostatnim krążku „Everybody Still Digs Bill Evans” fani będą mogli docenić niedawno odkryte nagrania live Bill Evans Trio, z udziałem Eddiego Gomeza na basie i Eliota Zigmunda na perkusji. Dostępny w całości, wcześniej niepublikowany koncert odbył się 20 czerwca 1975 roku w Oil Can Harry’s – kameralnym klubie, który działał do 1977 roku w Vancouver. Koncert został zarejestrowany dla kanadyjskiego prezentera radiowego Gary’ego Barclaya, będącym gospodarzem wieczoru. Następnie Gary wyemitował go w swoim popularnym programie jazzowym „Saturday All Nite Jazz Show” w radio CHQM. Taśmy te leżały zapomniane przez ponad pół wieku – aż do teraz. Dzięki oczyszczeniu dźwięku przez Plangent Processes i skrupulatnemu masteringowi Blakemore, kameralne nagranie brzmi dziś tak samo świeżo jak ponad 45 lat temu.
Koncert ukaże się również jako samodzielny album „On a Friday Evening” i będzie dostępny na dwóch 180-gramowych płytach winylowych, CD oraz na platformach cyfrowych i streamingowych. Dziewięciościeżkowa muzyczna podróż obejmuje adaptację oryginalnych komentarzy Tessera, wśród których znajdują się nowe wywiady z członkami trio Eddie Gomezem i Eliotem Zigmundem, wraz z drobiazgowymi szczegółami programu wieczoru, który obejmował zarówno oryginalne kompozycje, jak i standardy.
Na „On a Friday Evening” słuchacze będą mogli również okazję usłyszeć Evansa i jego kolegów z zespołu w nowej rekonfiguracji tria, do którego Zigmund dołączył zaledwie kilka miesięcy wcześniej. Tesser wyjaśnia, że to nagranie: – …zasługuje na uwagę, a wiele z tego jest zasługą brzmienia Zigmunda, w intymnej scenerii z dala od sali koncertowej, odnajdującego swoje miejsce w twórczości najważniejszego tria fortepianowego epoki. Zigmund wiedział, że jest na zupełnie innej płaszczyźnie, grając u boku Evansa. Tesser w notatkach do „Everybody Still Digs Bill Evans” napisał: „W historii muzyki fortepianowej XX wieku, kompozycje Billa Evansa stanowią punkt zwrotny… Była tylko garstka pianistów… których odkrywcza gra tak mocno wpłynęły na panującą estetykę, dzieląc oś czasu na przed i po.
***
Jeden z najbardziej wpływowych artystów w historii jazzu, Bill Evans (1929–1980) znany był tworzenia niezwykłego współbrzmienia w triach i lirycznych kompozycji. W niecałe trzy dekady artysta wydał ponad 50 albumów jako lider, zdobywając siedem nagród Grammy, 31 nominacji do nagrody Grammy i dwukrotne uwzględnienie w Galerii Sław Grammy W 1994 roku został pośmiertnie uhonorowany nagrodą Grammy Lifetime Achievement Award, nagrodą za całokształt twórczości. Stał się ikoną dla wielu począwszy od Herbie’ego Hancocka i Chicka Corei po Eliane Elias i Roberta Glaspera, a jego twórczość nadal inspiruje nowe pokolenia muzyków.
„Everybody Still Digs Bill Evans: A Career Retrospective (1956–1980)” – lista utworów:
CD1: Trialogues, Vol. 1 
1. Five
2. Woody’N You [take 2]
3. Young and Foolish
4. Autumn Leaves
5. How Deep Is the Ocean
6. Sweet and Lovely
7. Blue in Green
8. How My Heart Sings
9. Re: Person I Knew
10. My Foolish Heart (live)
11. Waltz for Debby (live)
12. Gloria’s Step (live)
13. My Man’s Gone Now (live)
14. Swedish Pastry (live)
CD2: Trialogues, Vol. 2 
1. Israel
2. The Peacocks
3. I Believe in You
4. Santa Claus Is Coming to Town
5. I Will Say Goodbye
6. Turn Out the Stars (live)
7. Walkin’ Up (live)
8. Very Early (live)
9. Minha (All Mine) (live)
10. My Romance (live)
11. Days of Wine and Roses (live)
12. The Touch of Your Lips (live)
13. Someday My Prince Will Come (live)
CD3: Monologues 
1. Peace Piece
2. Danny Boy
3. Make Someone Happy
4. A Time for Love
5. Waltz for Debby
6. The Bad and the Beautiful
7. N.Y.C.’s No Lark
8. Emily
9. Remembering the Rain
10. I Loves You Porgy (live)
11. Letter to Evan (live)
12. Nardis (live)
CD4: Dialogues & Confluences
1. My Funny Valentine
2. A Face Without a Name
3. The Touch of Your Lips (Vocal Version)
4. I Love You
5. Up with the Lark (live)
6. Funkallero (live)
7. Who Cares?
8. Body and Soul
9. You and the Night and the Music
10. Time Remembered
11. Night and Day
12. A Child is Born
13. Peri’s Scope
CD5: Epilogue 
1. Sareen Jurer (live)
2. Sugar Plum (live)
3. The Two Lonely People (live)
4. T. T. T. (Twelve Tone Tune) (live)
5. Quiet Now (live)
6. Up with the Lark (live)
7. How Deep Is the Ocean (live)
8. Blue Serge (live)
9. Nardis  (live)
„On a Friday Evening” – lista utworów (LP*):
Strona A
1. Sareen Jurer (live)
2. Sugar Plum (live)
Strona B
1. The Two Lonely People (live)
2. T. T. T. (Twelve Tone Tune) (live)
3. Quiet Now (live)
Strona C
1. Up with the Lark (live)
2. How Deep Is the Ocean (live)
Strona D
1. Blue Serge (live)
2. Nardis (live)
*Wydanie na CD oraz w wersji cyfrowej są odzwierciedleniem wydania winylowego.
www.billevansofficial.com
O Craft Recordings
Craft Recordings jest domem dla jednych z największych i najbardziej prestiżowych kolekcji nagrań i kompozycji na świecie. W jej bogatych zasobach znajduje się twórczość artystów takich jak: A Day To Remember, Joan Baez, John Coltrane, Celia Cruz, Creedence Clearwater Revival, Evanescence, Miles Davis, Bill Evans, Isaac Hayes, John Lee Hooker, Little Richard, Nine Inch Nails, REM, Taking Back Sunday, Traveling Wilburys i wielu innych. Ponadto pod szyldem Craft łączą się wydawnictwa takich wytwórni jak: Fania, Fantasy, Fearless, Musart, Nitro, Panart, Prestige, Riverside, Rounder, Specialty, Stax, Vanguard, Varèse Sarabande, Vee-Jay i Victory. Craft tworzy starannie wyselekcjonowane pakiety, z drobiazgowym poświęceniem dla jakości i zaangażowaniem w ochronę wydawnictw – zapewniając ich długowieczność i dając możliwość ich odkrycia dla nowych pokoleń. Craft jest także domem dla twórczości Billie Holiday i Tammy Wynette, ochraniając ich spuściznę i zarządzając dziedzictwem tych reformatorek muzyki.
Craft Recordings jest częścią wytwórni katalogowej Concord Recorded Music.
https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/landing_page_image/image/336904/5e0f4bfcddcd6d0f438a16e54360e50e.jpg

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *