Zespół ogłasza daty na 2022r wraz z obietnicą trasy niskoemisyjnej i przyjaznej środowisku
Przedsprzedaż dla klientów CITI Handlowy środa, 20 października od godz. 9:00
Przedsprzedaż Ticketmaster czwartek, 20 października od godz. 9:00
Sprzedaż ogólna piątek, 22 października od godz. 10:00
W przeddzień wydania swojego nowego albumu, Music Of The Spheres, Coldplay ogłasza dzisiaj światową trasę koncertową na rok 2022.
Trasa Music Of The Spheres World Tour rozpocznie się 18 marca 2022, pierwszym w historii zespołu koncertem w Kostaryce. Następnie zagrają w Dominikanie, w Meksyku, USA, Niemczech, Polsce, Francji, Belgii i Wielkiej Brytanii.
Pełna lista koncertów dostępna poniżej oraz na coldplay.com/tour. H.E.R. będzie gościem specjalnym na większości koncertów. Na innych pojawi się London Grammar.
PLAN ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
‘A WORK IN PROGRESS’
KONCERT ZASILANY W 100% Z ENERGII ODNAWIALNEJ
ZOBOWIĄZANIE DO ZMNIEJSZENIA EMISJI PODCZAS TRASY O 50%
JEDEN SPRZEDANY BILET TO JEDNO ZASADZONE DRZEWO
W 2019, Coldplay postanowili uczynić swoje przyszłe trasy tak przyjaznymi dla środowiska, jak to tylko możliwe. Dzisiejszemu ogłoszeniu towarzyszy kompleksowy zestaw inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju i zobowiązań środowiskowych.
Szczegóły (dostępne na coldplay.com/sustainability), zawierają zobowiązania takie jak:
– Zmniejszenie emisji o 50% w porównaniu do ostatniej trasy zespołu (2016-17).
– Zasilanie koncertów całkowicie odnawialną, bardzo niskoemisyjną energią – używanie paneli słonecznych w każdym obiekcie koncertowym oraz zużytego oleju spożywczego, kinetycznej podłogi stadionu i kinetycznych rowerów napędzanych przez fanów. Ta energia będzie przechowywana w pierwszym w historii przenośnym akumulatorze (opracowanym i wykonanym we współpracy z BMW z akumulatorów BMW i3) nadających się do recyklingu.
– Zniwelowanie więcej CO2 niż generuje trasa koncertowa dzięki szeregowi rozwiązań przyjaznych przyrodzie, w tym sadzeniu jednego drzewa za każdy sprzedany bilet
– Dostarczanie każdemu obiektowi koncertowemu planu zrównoważonego rozwoju, prosząc o stosowanie najlepszych praktyk dla środowiska
– zachęcanie fanów do korzystania z niskoemisyjnego transportu w celu dojazdu na koncert i powrotu po koncercie, za pośrednictwem oficjalnej aplikacji turystycznej stworzonej przez SAP i nagradzania tych, którzy to robią zniżkami w miejscu koncertu
– upewnienie się, że wszystkie towary są pozyskiwane w sposób zrównoważony i etyczny
– oferowanie darmowej wody pitnej i podejmowanie starań, by wyeliminować plastikowe butelki z każdego miejsca.
– przekazanie 10% zarobków na fundusz na cele ekologiczne i społecznie świadome, w tym ClientEarth, One Tree Planted i The Ocean Cleanup
– nawiązanie współpracy z ekspertami ds. zmian klimatycznych z Imperial College London’s Grantham Institute – Climate Change and the Environment w celu określenia wpływu trasy – zarówno pozytywnego, jak i negatywnego – na środowisko
Coldplay:
“Granie na żywo i nawiązywanie kontaktów z ludźmi to w końcu powód, dla którego istniejemy jako zespół. Planowaliśmy tę trasę od lat i jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością grania piosenek z całego okresu, który spędziliśmy razem.
Jednocześnie jesteśmy bardzo świadomi, że planeta stoi w obliczu kryzysu klimatycznego. Spędziliśmy więc ostatnie dwa lata na konsultacjach z ekspertami ds. środowiska, aby ta trasa była jak najbardziej zrównoważona i, co równie ważne, aby wykorzystać jej potencjał do popychania spraw naprzód. Nie uda nam się zrobić wszystkiego dobrze, ale zobowiązujemy się robić wszystko, co w naszej mocy, a także dzielić się tym, czego się uczymy. To proces, który wciąż trwa i jesteśmy bardzo wdzięczni za dotychczasową pomoc.
Jesteśmy bardzo szczęśliwi, jeśli macie ochotę przyjść na koncert i śpiewać z nami”.