Alesso i Katy Perry przedstawiają oficjalny teledysk do swojego najnowszego, znakomicie ocenionego singla „When I’m Gone”, który wydali tuż przed końcem 2021 roku.
Futurystyczny klip zaczyna się od ujęcia Katy Perry z robotycznym psem. Dalej czekają nas industrialne wnętrza, taneczne popisy Katy, także hologramowej oraz spotkanie popowej gwiazdy z Alesso w… serwerowni. Obrazek powstał w Los Angeles, a za jego reżyserię odpowiada Hannah Lux Davis (David Guetta, Marshmello, Doja Cat). Prapremiera odbyła się 10 stycznia na kanale ESPN, w przerwie meczu, który odbył się w ramach College Football Playoff National Championship. Piosenkę można było ponadto usłyszeć w rozmaitych programach na popularnym sportowym kanale, by wymienić „SportsCenter” czy „Bowl Games”.
– Jesteśmy niesamowicie podekscytowani, że Alesso i Katy Perry premierowo zaprezentowali swój klip w ramach jedynej w swoim rodzaju kampanii ESPN – skomentowała Gabriela Henriques, dyrektor marketingu w CMG. – To gwiazdorski przykład synergii, jaka istnieje między muzyką i sportem, i dowód, że te dwie dziedziny doskonale współgrają, tworząc współczesnej kulturze.
– Jeśli chodzi o teledyski, wiem, że muszę przekraczać kolejne granice i stawiać sobie coraz większe wyzwania – przyznaje Katy Perry. – ESPN, a szczególnie College GameDay, zajmują szczególne miejsce w moim sercu. Wspaniale więc, że razem z Alesso mieliśmy premierę swojego klipu w ramach transmisji na ESPN.
– Fantastycznie, że „When I’m Gone” w końcu ujrzało światło dzienne – dodaje Alesso. – Czekałem cały rok, by podzielić się tym kawałkiem. Współpraca z Katy była wielkim zaszczytem i wiem, że udało nam się stworzyć niesamowity taneczny numer. Dzięki ESPN zostaliśmy pierwszymi artystami, którzy premierowo pokazali swój teledysk w przerwie rozgrywek College Football Playoff National Championship. Katy jest wspaniała, a piosenka i klip wyszły niesamowicie.
Energiczny, taneczny utwór „When I’m Gone” jest pierwszą współpracą Alesso i Katy Perry. Klubowy banger zdążył w niespełna tydzień zgromadzić 10 milionów streamów. – To kosmiczny, electro-popowo-taneczny numer – zawyrokował „Rolling Stone”. – Kolejny rok EDM-owych imprez będzie napędzany przez elektryzujący kawałek Katy Perry i Alesso – przewiduje „NYLON”.
Katy Perry wykonała miks „When I’m Gone”/”Walking On Air” podczas sylwestrowego programu na antenie CNN. Wideo dokumentujące występ, który odbył się w Las Vegas można obejrzeć tutaj:
Alesso to geniusz sceny dance, którego wpływ przekracza granice gatunków i stylów. Dowodem kooperacje z takimi gwiazdami, jak Ryan Tedder z OneRepublic, Calvin Harris, Tove Lo, Liam Payne, James Bay, Marshmello, Sebastian Ingrosso z Swedish House Mafia, Hailee Steinfeld, Florida Georgia Line czy Anitta. Wśród jego największych przebojów znajdują się pokryty platyną „If I Lose Myself” i złoty „Under Control”, który dotarł na szczyt zestawienia US Hot Dance Club Songs listy Billboardu. Ponadto ma w dorobku hity „Let Me Go” z Hailee i Florida Georgia Line czy „Is That Me”.
W 2020 roku Alesso wypuścił single „Midnight” z udziałem Liama Payne’a znanego One Direction oraz „THE END” z popowo-gotycką artystką Charlotte Lawrence, a mijający rok okazał się dla producenta bardzo pracowity. Najpierw pojawiło się „Going Dumb” (with Stray Kids & CORSAK), a następnie ostatnia odsłona serii PROGRESSO, czyli PROGRESSO VOL 2. Później Alesso wydał miłosną balladę „Chasing Stars” (with Marshmello feat. James Bay), przedstawił dynamiczny numer „Rescue Me (with Danna Paola)” z soundtracku „Blade Runner: Black Lotus” oraz wyczekiwany przez fanów nowy, taneczny singiel „Somebody To Use”. Na koniec 2021 roku zadebiutował w świecie NFT z kolekcją „Cosmic Genesis”. Teraz z pomocą Katy Perry i piosenki „When I’m Gone” jest gotowy na dalsze sukcesy w 2022 roku.
Katy Perry to jedna z największych współczesnych gwiazd popu, czego dowodem jest 50 miliardów streamów oraz sprzedaż na poziomie 48 milionów albumów i 135 milionów singli. Wokalistka miesięcznie ma ponad 40 milionów słuchaczy na Spotify i ponad 20 milionów obserwujących na platformie. Pochodzący z jej najnowszej płyty „SMILE” singiel „Never Really Over” z 2019 roku pokrył się platyną. Cały album zgromadził łącznie dwa miliardy streamów. Wielką popularnością cieszą się także jej starsze nagrania. Klipy do „Roar” z 2013 roku i „Dark Horse” z 2014 roku przekroczyły trzy miliardy odsłon, co czyni Katy Perry pierwszą artystką z takimi wynikiem. Ponadto, Katy jest jedną z pięciorga artystów w historii, którzy sprzedali 100 milionów „egzemplarzy” cyfrowych singli, a jej show podczas przerwy Super Bowl w 2015 roku wciąż należy do najlepiej ocenianych.
Perry jest nie tylko odnoszącą sukcesy gwiazdą, ale i filantropką. W 2013 roku została ambasadorem dobrej woli z ramienia UNICEF-u. Artystka angażuje się również w sprawy równości i praw LGBTQ+, a za swoją działalność była wielokrotnie wyróżniana, w tym nagrodą Trevor Project’s Hero w 2012 roku, statuetką Human Rights Campaign’s National Equality w 2017 czy amfAR’s Award of Courage w 2018 roku.