Katie Melua & Simon Goff – AERIAL OBJECTS – od dziś w sprzedaży!

Skrzypek, kompozytor i nagrodzony nagrodą Grammy inżynier dźwięku Simon Goff oraz multi-platynowa piosenkarka –  Katie Melua, zaprezentowali dziś wspaniały wspólny album, Aerial Objects. Już teraz płyta dostępna jest na CD i we wszystkich serwisach cyfrowych, a 2 września będzie dostępna również na winylu.

Album zawiera wcześniej wydane single ‘Hotel Stamba’ i ‘Textures Of Memories’ wraz z nowymi utworami “Tbilisi Airport”, “It Happened”, “Aerial Objects” i “Millions Of Things”.

AERIAL OBJECTS - SIMON GOFF & KATIE MELUA

Katie: „Rozmawialiśmy o tym, pamiętasz?”

Simon: „Zgadza się. O… przestrzeni.”

Katie: „Tak. Może chciałbyś rozwinąć ten temat?”

Simon: „Nasza płyta w pełni go rozwija.”

 

Wiosna 2021. Gdy tylko Londyn nieśmiało otworzył się po trzecim i ostatnim covidowym lockdownie, Katie Melua mogła wreszcie spotkać się ze skrzypkiem, kompozytorem i producentem Simonem Goffem. Myśl o współpracy była ekscytująca, ale z początku Katie nie robiła sobie wielkich nadziei. W kwietniu poprzedniego roku Goff wydał drugi solowy album pt. „Vale”, który Katie kupiła niedługo po premierze. Dźwięki wydobywające ze słuchawek stały się jej tak bliskie, że nieomal zaczęła je czuć innymi zmysłami. Wrażenia były niemal synestetyczne. „Chodziłam ulicami Londynu, kompletnie zanurzona w jego muzyce. Miałam wrażenie, że znajduję się wewnątrz instrumentów, zwłaszcza w cudownych skrzypcach Goffa, a jednocześnie te brzmienia łudząco przypominały mi odgłosy zwierząt”.

 

Jeszcze rok wcześniej Goff i Melua obracali się w bardzo różnych kręgach muzycznych. Goff mieszka i tworzy w Berlinie, ma tam własne studio. Jest bardziej związany z nurtem reprezentowanym przez takich artystów jak Brian Eno, Jon Hopkins, Fuck Buttons i oczywiście, Hildur Guðnadóttir, z którą pracował nad uhonorowanymi nagrodą Grammy ścieżkami dźwiękowymi do serialu „Czarnobyl” i filmu „Joker”.  Poruszają się oni na pograniczu elektroniki, klasyki i post-rocka. Tworzą muzykę, która bywa głęboko emocjonalna, a jednak nie musi odwoływać się do istniejących konwencji klasyki i popu.

Katie Melua, która do ósmego roku życia mieszkała w Tbilisi w Gruzji, odbyła od tego czasu daleką podróż, w każdym sensie tego słowa, również jeśli chodzi o jej karierę. Po niezwykłym sukcesie płyty ze współczesnymi standardami pt. „The Closest Thing To Crazy”, Melua wydała osiem kolejnych albumów, które trafiły na brytyjską listę Top 10, a jej najnowsza płyta, pt. „Album No.8”, wydana w 2020 roku, również zyskała ogromne uznanie. To portret artystki przeżywającej twórcze odrodzenie, pełen nowych dla Katie inspiracji: są tam echa aranżacji Charlesa Stepneya, albumów amerykańskiego pianisty jazzowego Brada Mehldaua, a nawet pieśni Boba Dylana.

 

Na szczęście przy okazji wspólnego grania z Goffem, Katie poczuła, że jej więź z jego  muzyką jeszcze się pogłębia. Wkład Goffa powstały przy okazji współpracy nad dwoma utworami na akustyczną wersję płyty „Album no. 8”, okazał się kameralnym objawieniem. Oboje muzycy, niezależnie od siebie, przyznali się do myśli, że to co zaszło wtedy w studiu nagraniowym wydało im się początkiem czegoś nowego, ale czego dokładnie – tego jeszcze nie wiedzieli. Naświetlił im to dopiero szczęśliwy zbieg okoliczności: po występie w niemieckiej telewizji (gdzie wykonali piosenkę Remind Me To Forget) wybrali się razem na wystawę w kultowym brutalistycznym gmachu berlińskiej König Galerie. „Oboje nas zachwyciła przestrzeń zamknięta w tamtym budynku”, wspomina Goff. „To tam zaczęliśmy się wspólnie zastanawiać, jak przestrzenie i architektura wpływają na emocje”.

 

„Oboje zapragnęliśmy natychmiast zacząć pracę na nowym projektem – mówi Melua, zerkając na Goffa, jakby szukając potwierdzenia, że on też to pamięta. – Zaproponowałeś kilkudniową sesję pisania i improwizacji, prawda? To był niesamowity sierpień! Nigdy wcześniej nie widziałam, żeby ktoś pracował w studiu tak jak Simon. A on komponował, improwizując na skrzypcach, potem zapętlał wymyślone frazy i dodawał klawisze. W mojej obecności stopniowo powstawał muzyczny obraz, jak utkany z dźwięków gobelin.”

 

Lista Utworów:

 

1. Tbilisi Airport

2. It Happened

3. Hotel Stamba

4. Textures of Memories

5. Aerial Objects

6. Millions of Things

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright © 2022 | Strefa Music Art | Realizacja: Studio Graficzne 702

error: Zabezpieczone!!