Premiera już 27 czerwca.
„Virgin” będzie pierwszym długogrającym projektem Lorde od czterech lat, a jednocześnie zapowiedzią odważnej ewolucji brzmienia i narracji. Album można już zamówić w przedsprzedaży.
„Przygotujcie się, nadchodzi czas Lorde”– „Rolling Stone”
„Zróbcie miejsce na lato z Lorde”– Variety
„Głód nowej muzyki Lorde jest większy niż kiedykolwiek”– „ELLE”
„Jest w pełni gotowa, by znów zawładnąć parkietem”– „NME”
„Brzmi jak lato – daje się porwać dzięki urzekającym syntezatorom i hipnotyzującemu refrenowi”– Hypebeast
„Lorde wraca i ponownie przykuwa uwagę”– „Clash Magazine”
„Zróbcie miejsce na lato z Lorde”– Variety
„Głód nowej muzyki Lorde jest większy niż kiedykolwiek”– „ELLE”
„Jest w pełni gotowa, by znów zawładnąć parkietem”– „NME”
„Brzmi jak lato – daje się porwać dzięki urzekającym syntezatorom i hipnotyzującemu refrenowi”– Hypebeast
„Lorde wraca i ponownie przykuwa uwagę”– „Clash Magazine”
Zapowiedzi towarzyszy premiera singla „What Was That”, współprodukowanego przez Lorde, Jima-E Stacka i Dana Nigro. Utwór zbiera pochwały za surową energię i emocjonalną bezpośredniość, dając przedsmak brzmienia „Virgin”.
„What Was That” już zdążył zrobić furorę, osiągając pierwsze miejsce na liście najpopularniejszych piosenek na Spotify w USA. To pierwszy taki wynik Lorde od czasu „Royals”. Singiel zadebiutował na trzeciej pozycji w Wielkiej Brytanii i na piątej globalnie, przypieczętowując triumfalny powrót artystki na szczyty list przebojów.
Teledysk do „What Was That”, nakręcono w Nowym Jorku, m.in. podczas niespodziewanego występu w Washington Square Park. Wideo oddaje intymnego i spontanicznego ducha nowego etapu kariery Lorde.