PROJEKT BOX 357 Z NOMINACJAMI W DWÓCH KATEGORIACH
Radio 357 nominowane do Golden Arrow
- BOX 357 to oryginalny koncept z obszaru e-commerce uruchomiony przez zespół Radia 357 jesienią 2021 roku
- Umożliwia zakup ciekawych przedmiotów w krótkich, niepowtarzalnych seriach z personalizowaną wysyłką
- Z BOX 357 skorzystało do tej pory już ponad 25 tysięcy osób
- Organizatorzy konkursu Golden Arrow nominowali BOX 357 w dwóch kategoriach: “E-commerce – Innowacja roku” oraz “E-commerce – Najlepsze doświadczenie zakupowe użytkownika”
- Aktualnie Radio 357 wspiera regularnymi miesięcznymi wpłatami społeczność 45 tysięcy Patronów. Radio jest największym projektem medialnym w Polsce finansowanym przez społeczność.
Podwójna nominacja
Organizatorzy konkursu Golden Arrow ogłosili tegoroczne nominacje do nagród. W kategorii “e-commerce” dwie z nich przyznano projektowi BOX 357.
– BOX 357 wymyśliliśmy tak, by był pod każdym względem niepowtarzalny. To słowo chyba najlepiej oddaje jego ideę. Niepowtarzalny jest sam sposób sprzedaży, ale niepowtarzalne są też przedmioty, które można tu zdobyć. I to dosłownie. Tu nic dwa razy się nie zdarza. Wymyślamy przedmiot, zbieramy zamówienia, produkujemy, wysyłamy – i drugi raz takiego przedmiotu nie będzie. A wymyślamy trzymając się kilku żelaznych zasad. Wśród nich – jakość premium, niebanalny koncept i wsparcie dla polskich producentów. Na raz oferujemy tylko jedną rzecz, która jest dostępna tylko przez chwilę. Dzięki temu BOX się nie nudzi i warto do niego często zaglądać – bo nigdy nie wiadomo co z niego właśnie wyskoczyło – mówi Michał Gąsiorowski, współautor koncepcji BOX 357.
Wraz z Radiem 357 nominację otrzymał także operator BOX 357 – EDC Expert Direct Communication.
Już ponad 25 tysięcy transakcji
BOX 357 zadebiutował jesienią 2021 roku. Na pierwszy ogień pojawił się w nim Kubek 357, opracowany specjalnie na tę okazję z zespołem Fabryki Porcelany AS Ćmielów.
– Byliśmy bardzo ciekawi jak formuła BOX sprawdzi się w praktyce. Kubek był poniekąd naszym poligonem doświadczalnym. Zainteresowanie nim przerosło wszelkie założenia, jakie przygotowaliśmy wspólnie z Ćmielowem. Mimo, że pandemia bardzo skomplikowała sytuację, na rynku brakowało choćby opakowań czy materiałów do produkcji porcelany – każdy otrzymał swój egzemplarz. A łącznie było ich ponad 10 tysięcy sztuk więc nie był to beztroski spacerek – opowiada Paweł Sołtys, prezes zarządu Radia 357.
Prawie 1,5 tony radiowej kawy – i przybywa
W BOX 357, oprócz kubków, pojawiły się już koszulki, puzzle, skarpetki, saszetki oraz kawa.
– Początkowo Kawa 357 też miała być dostępna tylko przez chwilę. Osobiście wybraliśmy mieszankę, która nam najbardziej smakowała. I okazało się, że przypadła do gustu także słuchaczom. Na tyle, że gdy wyczerpali swoje domowe zapasy – gremialnie domagali się jej powrotu. W porozumieniu z palarnią Kawe Pale postanowiliśmy więc zrobić wyjątek od zasady i Kawa 357 wróciła do stałej sprzedaży. Schodzi na pniu – do tej pory sprzedaliśmy jej już prawie 1,5 tony – wyjaśnia Julia Kohman odpowiedzialna za pozyskiwanie partnerów do BOX 357.
Jak dodaje do współpracy przy tworzeniu “boxowych” propozycji Radio 357 wyszukuje polskich producentów z ciekawą historią. – To często niewielkie firmy, które starają się przebić, a my z radością im w tym pomagamy. Razem wymyślamy produkt i sposoby jego promocji, zapraszamy na antenę, odwiedzamy miejsca produkcji. O wszystkim opowiadamy osobom, które złożyły zamówienia – staramy się, żeby dobra komunikacja była jednym z naszych znaków rozpoznawczych – mówi Julia Kohman.
Pomysłowa komunikacja – zawody w układaniu puzzli
Ciekawe formy promocji aktualnie dostępnych produktów – to ważne założenie ekipy BOX 357.
– Nie chcemy nikogo męczyć typowo produktowym przekazem. Mamy wszyscy wystarczająco dużo bodźców zakupowych fundowanych nam z różnych stron. Wymyślamy przyjazne i naturalne sposoby komunikacji – mówi Katarzyna Zduńczyk, która bezpośrednio koordynuje funkcjonowanie BOX 357.
Aktualnie słuchacze Radia 357 składają zamówienia na puzzle przygotowane z okazji Dnia Dziecka.
– Każdy element ma inny kształt co czyni całość dużo trudniejszą do ułożenia niż by się mogło wydawać. Cięte są u ukraińskiego producenta – zależało nam na tym choć drobnym geście. A co do komunikacji – zaprosiliśmy do audycji wicemistrza świata w układaniu puzzli, a w inny dzień zorganizowaliśmy radiowe zawody w układaniu na czas. Dziennikarze sami testują przedmioty, o których opowiadają a potem często je kupują dla siebie. Nie wspominając o Kawie 357, której zapach stale unosi się w redakcji – opowiada Katarzyna Zduńczyk.
***
Radio 357 to stacja założona przez byłych dziennikarzy radiowej Trójki. Zespół tworzy obecnie ponad 100 autorów, dziennikarzy oraz osób organizujących pracę radia. Audycje przygotowują m.in. Marek Niedźwiecki, Piotr Kaczkowski, Kuba Strzyczkowski, Marcin Łukawski, Krystian Hanke, Michał Olszański, Ernest Zozuń, Patrycjusz Wyżga, Katarzyna Borowiecka, Marta Malinowska, Marcin Cichoński, Katarzyna Pruchnicka, Tomasz Gorazdowski, Antoni Grudniewski, Tomasz Rożek, Paulina Wilk, Justyna Dżbik-Kluge, Tomasz Michniewicz, Aleksandra Budka, Gabriela Darmetko, Mateusz Fusiarz, Piotr Stelmach, Marta Kula, Michał Gąsiorowski, Agnieszka Obszańska, Roma Leszczyńska, Izabela Woźniak, Paweł Sołtys, Daniel Wyszogrodzki, Tomasz Jeleński, Katarzyna Kłosińska, Filip Jaślar, Łukasz Błąd, Krzysztof Szubzda, Halina Wachowicz, Bartosz Gil, Baasch, Łukasz Dunaj, Justyna Godz, Justyna Mączka, Olga Mickiewicz, Agnieszka Szwajgier, Maja Piskadło, Marcin Klimkowski i Michał Żakowski.
Radio 357 wprowadziło również serwisy informacyjne nadawane rano i popołudniu. Przygotowuje je zespół 13 dziennikarzy, reporterów i serwisantów oraz 8 korespondentów zagranicznych. Pracę newsroomu koordynuje Ewa Koch.
Radio 357 funkcjonuje i rozwija się dzięki wyjątkowej Społeczności Patronów, których jest już ponad 45 000. Łączą ich podobne wartości, wymagania co do jakości i poziomu treści, zainteresowania. Patroni nie tylko zapewniają wsparcie finansowe, ale również współtworzą radio w ramach dyskusji, ankiet, sugestii i spotkań “live”. Cieszą się również przywilejami – m.in. możliwością głosowania na Listę Piosenek oraz dostępem do ekskluzywnych treści w sekcji Twoje 357. Organizowane są dla nich także specjalne spotkania z artystami, konkursy i inne wydarzenia
W grudniu 2021 roku Radio 357 otrzymało prestiżową nagrodę Grand Press Digital za „innowacyjne podejście w wykorzystaniu nowoczesnych technologii w pracy dziennikarskiej”. Redakcja magazynu Press wytypowała nominowanych wspólnie z 21 specjalistami z mediów cyfrowych, reprezentantami nadawców, firm badawczych, start-upów i agencji interaktywnych.
Radio 357 można wesprzeć na stronie wspieram.Radio357.pl.
Radio 357 jest dostępne bezpłatnie przez aplikację (Android i iOS), stronę internetową, agregatory stacji internetowych (m.in. OpenFM, WP Pilot, Patronite Audio, TuneIn, Replaio, MyTuner, MediaU, PlayNow). Stacja zwiększa także zasięg poprzez rosnącą dostępność w telewizjach kablowych.