Koncert Björk w TAURON Arenie w Krakowie był nie tylko muzycznym spektaklem, ale również wizualną ucztą dla oczu. Artystka, znana ze swojego zamiłowania do eksperymentowania i przekraczania granic, dostarczyła publiczności w Polsce niezapomnianych wrażeń.
Arenę w Krakowie wypełniła niemal do ostatniego miejsca wierna i zafascynowana publiczność. Wyjątkowa, coraz bardziej popularna w Polsce, konfiguracja miejsc siedzących na płycie pozwoliła widzom na pełniejsze zanurzenie się w artystyczną atmosferę koncertu. Björk, znana z unikalnego podejścia do występów na żywo, skupiła się na połączeniu muzyki z elementami świata natury, tworząc niezwykle koherentne i wciągające doświadczenie.
W centrum repertuaru znalazły się utwory z dwóch ostatnich albumów Björk – „Utopia” i „fossora”, które zostały zaprezentowane w spektakularny sposób. Wykorzystanie zaawansowanych wizualizacji, animacji i efektów świetlnych stworzyło oniryczny, niemal surrealistyczny klimat. Szczególnie pamiętne były wykonania utworów takich jak przearanżowana wersja „Venus as a Boy”, poruszające „Pagan Poetry” czy intensywne „Notget” i „Tabula Rasa”. Utwór „Arpeggio” z „Utopii” został zaprezentowany jako muzyczny przerywnik, dodając koncertowi dodatkowej głębi.
Mimo ogromnego zainteresowania i szacunku, z jakim publiczność przyjęła występ Björk, atmosfera w TAURON Arenie była raczej stonowana. Możliwe, że spowodowane to było skupieniem się artystki głównie na nowszym materiale, który mógł być mniej znany części publiczności. Niemniej, wykonawczo Björk i jej zespół stanęli na wysokości zadania, prezentując się jako artyści najwyższego kalibru.
Główna część koncertu zakończyła się niecodziennym akcentem – filmowym przerywnikiem z udziałem aktywistki Grety Thunberg, co nadało wieczorowi dodatkowy, społeczny wymiar. Na bis Björk przygotowała trzy kompozycje, w tym wspomniane już „Notget”.
Podsumowując, pierwszy niefestiwalowy koncert Björk w Polsce był wydarzeniem, które zapisało się w pamięci fanów jako wyjątkowe połączenie muzyki, sztuki i zaangażowania społecznego. Artystka nie tylko potwierdziła swój status ikony muzyki eksperymentalnej, ale również pokazała, że jej występy na żywo to niepowtarzalne doświadczenia, które przekraczają tradycyjne granice koncertu.
Ewelina Jankowska