Organizatorzy FEST Festivalu opublikowali nowe oświadczenie w mediach społecznościowych. Przyznają w nim, że “decyzja o upadłości była przedwczesna”. Zapowiadają natomiast proces restrukturyzacji. Czy to oznacza, że FEST w przyszłości powróci?
“Właśnie w tej chwili powinniśmy otwierać bramy festiwalu dla pierwszych gości tegorocznej edycji FEST-a. Niestety, w tym roku nie będzie nam dane spotkać się w Parku Śląskim. Jesteśmy głęboko przejęci tym, że nie sprostaliśmy waszym oczekiwaniom. Robimy wszystko, co w naszej mocy, żeby naprawić zaistniałą sytuację i wziąć odpowiedzialność za nasze błędy” — czytamy w oświadczeniu, które opublikowali organizatorzy w mediach społecznościowych.
“W związku z tym postanowiliśmy, że decyzja o upadłości była przedwczesna i przygotowujemy się do procesu restrukturyzacji, z nadzieją na odzyskanie Waszego wsparcia i zaufania” — dodają.
FEST Festival został odwołany
Pierwsze nieoficjalne informacje o odwołaniu FEST Festivalu pojawiły się w mediach w piątek rano. Niedługo później sprzedaż biletów na festiwal została wstrzymana. Choć był to jasny sygnał, że doniesienia mogą być prawdziwe, festiwalowicze do końca mieli nadzieję, że sytuacja zostanie opanowana. Wkrótce ich nadzieje rozwiał oficjalny komunikat organizatora.
Organizatorzy zapowiedzieli, że festiwalowicze, którzy mieli spędzić najbliższy tydzień w Chorzowie, mogą ubiegać się o zwrot środków, ale ze względu na trwające postępowanie upadłościowe, spółka nie wypłaci na razie żadnych pieniędzy. Nie tylko uczestnicy imprezy borykają się teraz ze stratami finansowymi. Odwołanie festiwalu odbiło się także na wystawcach, którzy w rozmowie z Onetem opowiadali o kulisach organizacji i braku zapłaty od organizatora.
“W ostatnich kilku tygodniach robiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby poradzić sobie z nową sytuacją. Wykorzystaliśmy wszystkie posiadane fundusze na organizację wydarzenia i konieczne do rozpoczęcia jego montażu. Przez ostatnie miesiące prowadziliśmy rozmowy z instytucjami publicznymi, sponsorami i funduszami, aby pozyskać dodatkowe finansowanie na tegoroczną edycję. Zredukowaliśmy koszty i dywersyfikowaliśmy kanały promocyjne. Żadne z tych działań nie przyniosło oczekiwanych efektów i nie zabezpieczyło finansów przed zbliżającym się wydarzeniem”